Ačkoliv mají obvykle obchodníci největší „imunitu“ vůči CRM systémům, protože rychle pochopí, že se rozkrývá celá jejich činnost a podrobně jsou mapovány veškeré realizované aktivity, obvykle po čase CRM systém ocení. Obvykle po půl roce až roce používání.
Obchodníci oceňují na CRM systému:
- Zachycení historie jednání
- Možnost rychlé přípravy na jednání díky znalosti historie
- Provázanost na historické nabídky či dodávky zboží a služeb, což zjednodušuje byznys a podporuje rychlejší úspěch při jednáních u zákazníka
- Přehled o všech klíčových příležitostech a aktivitách, který umožňuje racionálně vyhodnocovat prioritu jednání, čímž získává obchodník konkurenční výhodu
Při provázání s DMS systémem navíc získají obchodníci nástroj pro snadnější přípravu nabídek a smluv, což zkracuje režijní čas.
Obchodník může též sledovat report o svých aktivitách a má zjednodušenou práci při vykazování vlastní práce.
Pokud pracuje se systémem delší dobu, ocení, že nepromarní žádnou příležitost jenom kvůli tomu, že si někde založil nějaký papírek.